Az EU tervei alapján 2030-tól az Európában gyártott autók 15 %-ának elektromosnak kell lennie. Ezen kívül az autógyáraknak 2021-2030 között egyharmaddal csökkenteniük kell az autók széndioxid kibocsátását.

Az Európai Unió energiaügyi biztosa, Maros Sevcovic a napokban tárgyalt Brüsszelben az Uniós országok képviselőivel azzal kapcsolatban, hogy a jövő év februárjáig dolgozzanak ki egy stratégiát az elektromos autók akkumulátorainak gyártására. Maros Sevcovic arra utalt, hogy a 15 %-os elektromos vagy hibrid kvóta bevezetését készíti elő az autógyártásban az EU-ban. A cél az, hogy az elektromos autók aránya 2025-re az Unióban elérje a 25 %-ot.

A szlovén kormány a csütörtöki ülésén döntött, elfogadta az alternatív üzemanyagokról szóló stratégiáját, melynek értelmében 2030 után nem lehetne a hagyományos benzines és dízeles autókat forgalomba helyezni Szovéniában.

Miről is van szó pontosan?

Szlovénia konkrétan nem tiltja meg a benzines és dízeles autók használatát, hanem azt a célt tűzték ki, hogy a gépjárművek szén-dioxid kibocsátása kevesebb legyen, mint 50 gramm/kilométer. Viszont ennek a feltételnek csak a hibrid vagy az elektromos autók felelnek meg.

Mi a helyzet a töltőállomás hálózattal?

Jelenleg 470 elektromos töltőállomás található Szlovénia területén, a töltők területi elosztása az utakon optimálisnak mondható. Azonban mindenképpen bővítésre szorul: 2020-ig 1200-ra, 2025-ig 7 000-re, 2030-ra pedig 22 300-ra bővíti a kormány a jelenlegi töltőállomás hálózatát.

Egyre több az elektromos autó

2016-ban összesen 74 ezer új autót értékesítettek az országban, ami rekordnak számít. Jelentősen megnövekedett az elektromos és a hibrid autók eladásának a száma is. Egészen pontosan a duplájára nőtt, augusztus végéig 900 elektromos vagy hibrid autót értékesítettek Szlovéniában.

A kormány tervei alapján, a hibrid és az elektromos autók 2030-ig a hagyományos meghajtású autók 17 %-át váltanák fel.

Szerző: Meszlényi Eszter | 2017. 10. 09. | Elektromos autó, Kishírek